Gepost door: Lisette Blankestijn | 12/09/2010

Mosquitotweet

Geïnspireerd door Barbara’s etymologische bijdrage over ‘to twit’  heb ik nog even verder gelezen in mijn woordenboek. Een ‘tweeter’ is een hogetonenluidspreker. Dat doet me sterk denken aan zo’n jongerenpestende mosquito. Toeval bestaat niet en ik weet zeker dat er ook hier een etymologisch verband met dat plaagtwitter te bedenken is.

Puberzoon werd gisteren in het portiek bij vriendin D. nog compleet gek van zo’n ding…. ik hoorde natuurlijk weer niks. Late adaptor.

Geef een reactie

Categorieën

